T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Directeur (huidige functie)

Directeur (huidige functie)

Werkervaring interimmanager

CV Profiel kort
• Opgegroeid in de horeca (restaurant ouders), inclusief eerste werkervaring als afwasser (14 jaar), patissier (15-17 jaar) en bediening (16-18 jaar).
• Harde werker. Klantgerichtheid / Gastheerschap. Effectiviteit / resultaat. Sportief.
• Tijdens studie: harde werker combineren met studentenleven en lidmaatschap Studentenvereniging LANX. Fiscus (Quaestor) van dispuut in 1987-1988.
• Voetbal – Fitness – Judo - Kickboksen. 8 jaar vrijwilliger bij sportclubs als coach/ teammanager.

25 jaar werkervaring
• 12 jaar directeur, sterk gemotiveerd om omgeving te motiveren/inspireren, te ontwikkelen dan wel optimaal te laten presteren op gewenst eigen niveau. Doel is altijd resultaatgericht.
Effectiever gedrag = betere interne klantgerichtheid = versterkte externe klantgerichtheid

• Sterke en professionele Marketing/ Commerciële ervaring, intensieve management consulting en strategische planning voor meerdere organisaties. Doel: omzet/marge verhogen.

• Strategische mindset: bewezen ervaring in gebruik van strategische tools/ frameworks om complexe strategische problemen te analyseren om te komen tot heldere onderbouwing voor besluitvorming.

• Probleemoplosser: kennis, ervaring en kunde om complexe problemen te vereenvoudigen en beter oplosbaar te laten worden in uitvoerbare targets en acties
• Projectleiderschap: kunde om projecten te leiden en uit te (laten) voeren. Ook senior cross-functional teams

• Presentatie kracht: ik geef sinds 2007 zelf presentatietrainingen en sta voor zalen van 15 – 1000 man te presenteren, met uitstekende referenties. Ook in teams van 15 man geef ik regelmatig presentaties. Ik maak daarbij gebruik van natuurlijke autoriteit als in storytelling, lichaamstaal, stem, framing- en theater technieken

• Excellente communicatie en relatiemanagementvaardigheden
• Team georiënteerd: sterke interpersoonlijke vaardigheden


Vanaf 1993 gewerkt bij IIR – Praxis DHZ – Nestlé – Bols Int. – Holmen Group (Iggesund paperboard) in de achtereenvolgende rollen: Marketing Manager – Marktonderzoeker/ projectleider Air Miles – Product manager – Area manager (sales) – Marketing & Sales Manager.

Nationale- en internationale ervaring. NL, België, Luxemburg, Spanje, Italië, Zweden, UK, Zwitserland, Duitsland, België, Luxemburg

In 2003 startte ik mijn eigen onderneming en in 2005 kocht ik me in bij BV & Partners (6 medewerkers) als 50% aandeelhouder. In 2011 kocht ik mijn zakenpartner geheel uit.
Profiel en competenties:
• Directeur BV & Partners (2006 – heden)
• Voorzitter NCD kring Groot Gooi (2018 – heden)
• Voorzitter BNI netwerkorganisatie 2004-2006
• Resultaatgericht – sterke netwerker – publicist – dealclosing
• Gedragseconoom (effectiviteit – samenwerken – beïnvloeden – patronen zien en doorbreken)

• Horeca achtergrond (jeugd); hard- en klantgericht werken
• Marktonderzoeker (1993-1995)
• Marketeer – Sales – Area Manager (internationaal) – ondernemer – directeur
• Gewend om te werken in kleine-en of middelgrote- of grote organisatie
• Van 1992-2003 werkend in organisaties van 500 – 1000 man
• Vanaf 2005: meewerkend voorman en aansturen van kleine organisatie (6 man)

• Voelt zich thuis in een hands on organisatie waarbij de menselijke kant niet uit het oog wordt verloren
• Uitstekende leiderschap skills; motiverend, stimulerend, verbindend. Maar ook prikkelend waar nodig.
• Situationeel- en Transformationeel Leiderschap: wordt blij van het ontwikkelen van mensen

• Bij problemen: Strak waar nodig, los waar het kan
• DISC profiel: Geel/Rood (Goed denken – sterk doen – reflecteren) (kan dit situationeel inzetten)

• Bewezen track record in Turnaround- / Verandermanagement
• Strak P&L georiënteerd (zowel ondernemendheid als financiële checks & balances)
(DISC: Rood + Blauw)

• Een bewezen track record in commerciële rollen
Ruime ervaring in het ontwikkelen en implementeren van commerciële strategieën en op resultaat aansturen van de commerciële organisatie

• Sterke onderhandelingsvaardigheden en behendig in het closen van deals. Ruime ervaring in het leggen en onderhouden van contacten op directieniveau

• Affiniteit met communicatienoodzaak in organisatie, leidend tot verhoogde productiviteit
• Sterke expertise en ervaring met DISC-profielen aansturing en ondersteuning

• Ontwikkeld tot een persoon met Zweedse kwaliteit, Italiaanse flair , Engelse humor, Nederlandse directheid, Spaanse passie, Zwitserse slimheid, Duitse werkethos en afspraak = afspraak mentaliteit. Kortom: kracht en souplesse.


BIJLAGE
---------------------------------------------------------------------------

Werkervaringen 1992 - heden

jan 1992 – jan 1993 Institute for International Research: Seminar organisatie
Marketing Manager; database management & DM verantwoordelijk.
Samen met de congresontwikkelaar seminars in de markt zetten en deelnemers acquireren.

Jan 1993 – jan 1995 KBB Vendex groep / Praxis Doe-Het-Zelf
Afdeling Marktonderzoek; interne rapportage ter ondersteuning directie. Omzetontwikkeling en trends bouwmarkt-markt Nederland. Praxis, Formido, Hubo winkels.
Eigen vestigingen en franchisenemers.
Belangrijkste resultaat:
• Analyses: Marktonderzoek cijfers prettig leesbaar gemaakt voor afdeling inkoop
• Van historisch gestuurde rapportages naar creatievere trend rapportages
Daarna projectleider Airmiles. Contactpersoon tussen LoyaltyManagement Nederland en de Praxis organisatie.

Belangrijkste resultaat:
• Overtuigen van ‘we hebben het altijd zo gedaan-‘ prepensionado baas van organisatiebehoefte aan vernieuwde data analyse verstrekking. Uitgaan van Praxis marktonderzoek data i.p.v. aangeleverde toeleveranciers- markt (verkoop)data.
• Alignment van interne organisatie: communicatie met IT (kassasystemen), inkoop, winkelbeheer, finance.
• Overtuigen van/ en alignment met franchisenemers was grootste uitdaging.

Feb 1995 – jan 1998 Nestlé Nederland
Product marketeer Out of Home Premium Coffee range en koude & warme dranken.
NS24 System selling: warme drankenmachine + ingrediënten + servicecontract.
Belangrijkste resultaten:
• Jarenlang professionele marketingstrategie- en actieplannen opgesteld.
Met inventarisatie van het in NL opgestelde koffiemachinepark bij de klanten waar Nestlé keukenproducten verkocht. Sales overtuigd van nut, terwijl zij bij aanvang zeer sceptisch waren.

• Hechtere samenwerking “marketing – sales – customer service”. Geprofessionaliseerd.

Feb 1998 – Jan 2000 Bols Distilleries International
Area Manager Southern Europe. Aansturen van distributeurs in Spanje, Italië, Griekenland en Schiphol Duty Free. Sales- en marketing verantwoordelijk. Belangrijke aspecten: cultuurmanagement, interculturele communicatie en relatiemanagement.

Belangrijkste Resultaten:
• Relatiemanagement:
in korte tijd de verslechterde relaties met onze distributeurs weer heel goed hersteld.
• Salestargets
tussentijds (!) verhoogde verkoopdoelen gehaald (middels bovenstaande goede relaties)
(reden: overname door Remy Cointreau)

Maart 2000 – Mei 2003 Iggesund paperboard (part of Holmen Packaging SA)
Marketing Manager Tobacco board division. Sales Manager Benelux.
Marketing Reports supporting management. Sales development en trends West- Zuid- Noord- Oost Europa, Midden Oosten en Azië.
Projectmanagement met afdeling Communicatie, Productie (eigen fabrieken Zweden en UK).

Belangrijkste resultaten:
• opzetten divisie ‘Tobacco board’ in Nederland (Amsterdam). Matrix organisatie Customer Service – Sales – Marketing – Fabriek/ Techniek aan elkaar verbinden, om voor klanten én voor de salesmensen gestationeerd in diverse Europese landen één aanspreekpuntkantoor te hebben
• Professionaliseren Interne klantgerichtheid (basis voor succesvolle externe klantgerichtheid)
• Sales in Benelux boost gegeven

Juni 2003 – heden Interim via Consultancy en sinds 2005 directie BV & Partners

Belangrijkste werkervaring/ Resultaten interimmanager:
• Voor 10-tallen MKB-klanten en enkele grotere organisaties als adviseur Strategieplannen opgezet.
• Van Missie-Visie-Strategie (ook SWOT- en concurrentieanalyses) helpen opzetten/ vernieuwen tot het uitzetten van Acties voor de medewerkers. Als ook het adviseren over het aansturen/ leiding geven m.b.t. de directie naar hun mensen.

• Acquisitie:
Mijzelf omgebouwd van intern netwerker (in voorgaande organisaties) naar extern netwerker.
3 jaar lang elke week 3 netwerkbijeenkomsten

• Personal Branding / elevator pitching
Juni 2006 – huidig (12 jaar)
Directeur / Spreker / Trainer
2006: 6 werknemers en samenwerking met InfoTraining

In 2006 ingekocht en 50% aandeelhouder. In 2011 zakenpartner uitgekocht en 100% aandeelhouder.
Overnamesom € 385.000,-

Belangrijkste resultaten:
• Verandermanagement m.b.t. positionering, strategie, verdienmodel en aansturing personeel
• Ombuigen 3 jaar verlieslatend zijn (vóór mijn aantreden) naar continu zwarte cijfers schrijven
• Sterke kostenreductie gerealiseerd (in weerwil van 20 jaar oudere zakenpartner).
• Relatief stilgevallen sales weer geheel gestimuleerd

• IT: vernieuwing middels inzetten sterk verbeterde website en Social Media
• Omzetten naar thuiswerk-organisatie (met voor- én nadelen)

• Het kunnen samenwerken met 2 lastige zakenpartners. De zaak niet laten knallen door ego en wantrouwen, maar juist positieve constructieve communicatie inzetten, met duidelijkheid en fermheid wanneer noodzakelijk.
M.b.t. onze klanten: productiviteit verhogen:
• Leiderschapstrainingen directie en middenkader, plus boardroomconsultancy
• Communicatietrainingen incompany en in open trainingen medewerkers (non) profit org.
• Salestrainingen verkopers, AM’s, ondernemers
• Ondersteuning directie/HRM in opleidingsplannen
• Productiviteit: Time management trainingen
• Heisessies en dagvoorzitterschap (‘loswoel/ motivatie sessies’)
Reorganisatie en Verandermanagement. Voordat ik mij inkocht was er bij B&P 3 jaar op rij een negatief resultaat. In de jaren erna heeft dat niet meer plaatsgevonden. De manier van werken moest worden veranderd naar effectiever en efficiënter.
Daarvoor waren er maatregelen nodig:
• Het in het gareel brengen van 20-jaar oudere dominante zakenpartner m.b.t. uitgaven en ego
• Samenwerken met lastig gedrag van (soms) dominante zakenpartner, resulterend in goed lopende organisatie, tevreden klanten, tevreden medewerkers
• Hernieuwde normen en waarden geïntroduceerd
• Vernieuwde website en klantcommunicatie
• Social Media strategie en acties

• Klantgerichtheid verbeterd (debiteuren < 3 wk betalen; verbeterd relatiebeheer)
• Urgentie van vernieuwde organisatie aanpak geïntroduceerd en blijven vertellen
• Terugvorderen van onbetaalde uitstaande bedragen
• Ontslag van mensen die onvoldoende bijdrage leverden, niet functioneerden en dat niet wilden veranderen
o Na overleg goed uit elkaar gegaan
o Ontslag van ontevreden medewerkster, die niet wilde meegaan in nieuwe rol en klantbestanden heeft gestolen (rechtszaak moeten aangespannen)
Onze klanten:
• Management (MT en Middle Management) van organisaties 100 – 10.000 wn
• Directies 100 – 5.000 wn
• Medewerkers (MBO – HBO – WO)
De deelnemers aan mijn sessies zijn aan het einde supergemotiveerd en in staat om:
• Hun omgeving positief te beïnvloeden
• Hun omgeving anders te benaderen (communicatie)
• Veranderingen met nieuwe energie aan te pakken
Klanten o.a.:
Industrie: Boskalis – HKS Metals - Hydrovision – KPN – Twence afvalverwerking – Invensys – Yokogawa – Friesland Campina – Heras – Croon – Mead Johnson – Staytec – Unysis – ProRail – Primagaz – Vertex – Saltro – Cavex – Covidien – Gilead – Leaseplan – Gemco – Falck – BidFood (DeliXL) – eEStairs – Eurofins – KGS Diamond – Fellowes (kantoorartikelen) – Batavus – Rexroth – Philips – Stork Fokker - Viessmann
Finance: ABN Amro – ING – Rabobank - Fecma (Credit mngmt Bruxelles, Budapest, Rome, Leicester) – veelvoudig communicatie trainingen gegeven aan accountants

Zorg: Philadelphia Zorg - Erasmus MC Rotterdam - Erasmus MC Sophia Kinderziekenhuis - ZINN Zorg -
UMC Utrecht - Azora Thuiszorg - Ziekenhuis St. Jansdal Harderwijk – Atlant Zorggroep – Viva Zorggroep - Medisch Spectrum Twente - Oogziekenhuis Rotterdam - Drie gasthuizen Groep - Albert Schweitzer Ziekenhuis - Maasstad Ziekenhuis - Laurentius Ziekenhuis - Groene Hart Z - Lange land Z - Catharina Z - VU MC – UMC Utrecht – LUMC - St Jansdal - Gelderse vallei - NKI/ Anthonie van Leeuwen –Witte Kruis – Stoma Vereniging Nederland
Onderwijs: Tabor Scholengemeenschap – Fontys – Lentiz – Rotterdam Hogeschool – Erasmus Univ. – Business School Rotterdam – Dyade – InHolland – Hogeschool Leiden – ID College – ArteZ – Dalton College - ASG
Overheid: Ministerie van Defensie – Openbaar Ministerie – BiZak – RWS – Waterschappen -
Gemeenten: Apeldoorn - Rheden – Hoorn – Nunspeet – Dordrecht – Doetinchem – Eindhoven – Winsum – Maastricht – Lansingerland – Veere – Delfzijl – Boxmeer - Ridderkerk
Consultancy: Beacon – SAS – PWC – Grontmij – Kon. Horeca Nederland
Overig: Kramer Uitvaarten – Keurslagers – Beko Bakkerij – KvK R’dam/ A’dam/ Friesland/ Gelderland – Huis voor de Kunsten – Delta Marina (Zeeland) – FitnesCenter Workout BeYou – Springer/Elsevier – Stichting Pensioenfondsen – BSI Bomenservice – Greenery – Nedasco – Doorwin - Schomaker


Blue Tree Marketing & Sales Advies - cases

Klant 1: A1 Executive Golf Planning (2003)
Doel: investeerders/golfers naar bijeenkomst Polaris krijgen.
Investering in golfresort Polaris
Voor klant gedaan
• Concurrentieanalyse
• Strategisch plan + acties

Klant 2: Cabos Special Products Import is importeur van Swedx design monitors.

Doel: Via distributeurs wil Cabos in Nederland verkoop realiseren. Ook kunnen klanten direct bij Cabos (via de site) producten bestellen.
Visie, missie en SWOT- en concurrentieanalyse. Strategie en afzetmogelijkheden inventarisatie/ advies.
Acquisitieplan en concrete acties uitzetten.

Klant 3: Accuraad Training & Advies
Doelgroep analyse. Onderzoek naar de wens van mensen op gebied van ontwikkeling en persoonlijke effectiviteit

Klant 4: BNI netwerkorganisatie Amsterdam, Gooi & Vechtstreek (2004)
Klant zit in opbouwfase van netwerkclubs, welke elke week 1 keer bijeenkomen om sales te genereren.
Doel Marketingplan: Analyseren van haalbaarheid van uitbouwen van netwerkclubs in Nederland onder BNI-vlag. Conclusie: rekening houdend met de adviezen in dit rapport, moet het mogelijk zijn om dit netwerk uit te bouwen tot een indrukwekkende organisatie.

Resultaat: BNI NL en Vlaanderen behoort in 2016 tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland en is door het Financieel Dagblad uitgeroepen tot FD Gazelle 2016. In de periode 2013-2015 is BNI met 240% gegroeid tot een netwerkorganisatie met 200 actieve groepen in Nederland en Vlaanderen
Companies are trying to find ways to make their structures and processes more efficient and effective. Saving time and money and creating smart ways of doing business is the name of the game
A referral organisation which aims for helping the Amsterdam community, should position itself as a part of the community. This means convincing the people BNI A’dam understands the (informal habits and attitudes of the) community.

Klant 5: Brocon
Conclusie: Brocon heeft een goede basis voor het ontwikkelen van marketing- en verkoopkracht. De effectiviteit van de marketing en verkoop activiteiten kan duidelijk verbeterd worden. Dit kan prima met een aantal slimme maatregelen. We hebben aangegeven waar duidelijk deze ‘effectiviteits-slagen’ gemaakt kunnen worden

Klant 6: FUA
Foundation Unlimited Aid importeert koffie uit Colombia en zoekt nu afnemers in Nederland.
FUA importeert zeer hoge kwaliteit koffie (bonen & gemalen) uit Colombia. Een speciale (koffie) exportvergunning van de Colombiaanse overheid is in bezit.
Hoewel Nederland een veelheid van aanbieders kent en de Nederlander veelal is opgegroeid met DE roodmerk, is er de laatste jaren steeds meer vraag en aanbod mbt koffie specialiteiten.
De Nederlander leert koffie meer waarderen en de groep mensen die een betere kwaliteit zoekt en/of zich wil onderscheiden, is groeiende.
Dit rapport geeft aan waar de mogelijkheden liggen om omzet te verkrijgen in dit koffieland met sterke concurrentie. En ook hoe dit zo snel mogelijk en zo efficiënt mogelijk te realiseren is.

Klant 7 : Vers leverancier Den Hertog
Situatie: omzet daalt
Doel: Marketingplan en nieuwe positionering/ onderscheidend vermogen (communiceren)
Versleverancier Den Hertog (hoofdzakelijk AGF + zuivel) wil kijken hoe ze meer omzet kan behalen en heeft advies gevraagd aan Syntens/ Erwin Bos, over hoe de organisatie dit gestructureerd zou moeten/kunnen aanpakken. Syntens heeft Blue Tree gevraagd een voorstel te doen m.b.t. de te ontwikkelen strategie en het plan van aanpak op te stellen.
Na het gesprek maak ik op dat:
- DH snel effectiever zal kunnen gaan werken door klantinformatie, werkwijzen en assortimenten gestructureerd vast te gaan leggen

- DH bedrijfsinformatie + antwoorden op marketing/verkoop vragen (van Blue Tree) vast zou moeten leggen in de ‘bedrijfsbijbel’ van Den Hertog. Hierdoor wordt het snel duidelijk waar Den Hertog ‘mee kan scoren’ in dit specifieke marktsegment en welke informatie nog nodig is om het bedrijf en het assortiment (nog) beter te kunnen verkopen.

- DH door de grote hoeveelheid andere werkzaamheden gebaat is bij een helder en duidelijk actieplan, waarbij een regelmatige check plaatsvindt vanuit de adviseur

- DH met name gemotiveerd zal worden door korte termijn acties/successen, gebaseerd op een 6-maanden plan en duidelijke gekozen richting (positionering) van het bedrijf (Wie zijn we? Wat doen we (anders dan anderen)? Voor welke doelgroepen speciaal?)

Klant 8 : Elsevier / Elsevier Retail Display Test juni-juli 2005
Probleem
Als de concurrent (Sanoma) ‘komt’ met een nieuwe titel, dan kunnen ze via het retail kanaal vol doorstomen (Aldipress als distributiekanaal). D.w.z. vrij de titel uitzetten en volume vergroten. Elsevier wordt zo dus via de losse verkoop aangevallen, zonder dat er hard teruggeslagen kan worden (in de retail).
Wat nu?
Elsevier heeft geen belang bij Category management. Daarvoor heeft ze te weinig titels. Toch moet er een actieplan komen en wordt gekeken naar een andere positie in de winkel. Bij de dagbladen.
Daarom: “haal de Elsevier titels uit het Aldipress schap en bouw een concurrerende positie op die je zelfstandig (met de retailer) kunt aansturen.
Opdracht voor Blue Tree
- Elementen in voorstel test: strategisch – implementatie – sales - registratie
- Maak een (pragmatische) plan van aanpak (tijd – kosten – planning)
- Zoek een retailer die ervoor voelt om dit te testen, als goede onderbouwing voor de case
(als voorbereiding op een landelijke uitrol)
- Zet de test op en analyseer de test (6 weken ‘tracking’ + eindanalyse)
- Eventueel moet in de test een variatie (van aanbod/presentatie) worden aangebracht

Argumenten
- Geef de supermarkt aan op welk product (op welke positie) een lage marge voor hem zit, dat niet in beweging komt
- Overtuig de supermarkteigenaar dat ingezet moet worden op ‘winners’ en dat die sterker gemaakt moeten worden (beter dat ‘zwakke’ te helpen, wat minder oplevert)
- Aldipress is arrogant (door marktleiderschap). Retailers willen wel eens wat anders
- Vergoeding retailer: kosten die hij maakt (admin uitdraai) en gratis test titels

Eindconclusie: na dit onderzoek werd duidelijk dat de verkopen van Elsevier met 78-93% omhoog gaan.

Klant 9 : Emprove. We hebben een 4-tal strategische sessies gehad met het MT, waarin BT facilitator is geweest tot een gezamenlijk eindresultaat, welke bevredigend is voor de 3 Emprove partners

Management Samenvatting
Emprove heeft de aspiratie om flink te gaan groeien en wil dat doen door zich te richten op een hoger marktsegment. Daartoe zal het aanbod en de positionering veranderen.
Er wordt gekozen voor een kwalitatief hoogwaardiger dienst, gericht op ProcesManagement binnen organisaties.
Daartoe is een Key Succes Factor Analyse uitgevoerd, welke de sterkten en drijfveren van Emprove en de partners afzet tegen de gekozen (nieuwe)doelgroep segmenten.
De nieuwe doelgroep is gedefinieerd in een ideale klant. Deze is ambitieus (‘best in class’), resultaat en doelgericht, innovatief en leergierig. Maar tegelijkertijd gestructureerd. Verder zijn specifieke ‘target’ branches benoemd.
Het probleem bij de doelgroep van Emprove is dat de organisatie moeite heeft om een (gedeelde) visie, missie en strategie op te stellen en dit door te vertalen in de gehele organisatie (alignment). Er is een probleem om ‘alle neuzen één kant’ op te krijgen. Er wordt een balans gezocht tussen de interne- en externe organisatie (fit tussen structuur, cultuur en de markt).
Doorgaans kiest de doelgroep voor continuïteit van de organisatie door te focussen op de verkopen. Dit zorgt echter voor een inefficiënte en ineffectieve bedrijfsvoering en heeft dus nadelige gevolgen voor de continuïteit op iets langere termijn.
Emprove stelt de klant in staat om zich blijvend/duurzaam te verbeteren. Emprove biedt de oplossing in de vorm van een bedrijfsvoeringsmodel, waarin de missie/visie en de strategie is doorvertaald naar de verschillende bedrijfsonderdelen in de organisatie. Tot in de kleinste vezels. Emprove gebruikt hierbij beproefde managementmodellen, technieken en tools, maar werkt niet volgens een ‘one-size-fits-all’ aanpak.
Resultaat: medewerkers worden productiever, tevredener en innovatiever en gaan betere diensten/producten leveren.
Onderscheidend is Emprove doordat er niet alleen verbeteringen mogelijk gemaakt worden, maar ook wordt er zorggedragen voor het ‘in staat stellen’ van mensen om te verbeteren. Het gaat daarbij om het ontwikkelen, losmaken en borgen van verbeterde vermogens. Emprove streeft ernaar om zichzelf daarbij overbodig te maken.
Emprove kan alleen succesvol zijn, als zij hun klanten ‘praktisch onmisbare oplossingen’ bieden. De sleutel ligt in de manier waarop wordt ingehaakt op het functioneren van hun klanten.
Succesvolle dienstverlenende organisaties snappen precies wat hun klanten beweegt, zowel voor, tijdens als na de feitelijke transactie. Hun serviceconcept is succesvol omdat klanten er daadwerkelijk beter, makkelijker, sneller mee vooruit komen.
Om voor de klant een ‘onmisbare’ servicepropositie op te bouwen is de ‘kernklant’ gekozen/bepaald. Men moet goed bekend zijn met het functioneren van die kernklant. Men moet door de ogen van de klant kijken om de waarde en juiste prijs van het serviceconcept te bepalen.
Benoemd zijn ook de (onuitgesproken) behoeften, ergernissen en ‘geaccepteerde pijn’ van de kernklant, als kansen om nieuwe waarde te creëren. De onmisbaarheidsfactor van het Emprove serviceconcept moet nu overtuigend worden gecommuniceerd in de markt.
Er is een ‘kernboodschap’ van Emprove ontwikkeld, met focus op de klantsituatie.

Voor de positionering en nieuwe rol van Emprove is gekozen voor een ‘educate the client’ positie. Emprove zet zich zo hoogwaardig neer in de markt. De uitkomsten van Emprove voor de klant zijn gericht op de performance verbetering van de organisatie.
“Emprove: empowers people to improve organizational performance”
De rol van Emprove is daarbij wisselend. Er kan gekozen worden voor de rol van partner, expert of uitvoerende. Dit is afhankelijk van de situatie en wens van de klant. De ‘partner’ rol is de meest gewenste rol vanuit Emprove.
Voor de marketingstrategie en marktbewerking wordt ‘Education Based Marketing’ geadviseerd. Dit marketing-pull instrument betreft een proces voor het aantrekken en binnenhalen van hoog gekwalificeerde klanten, door het aanbieden van informatie & advies. In eerste instantie ‘kosteloos’. Op deze manier verrijkt de klant zich met bruikbare inzichten en ‘leidt zichzelf op’ om de diensten van Emprove te gaan inkopen.
Het is niet gewenst om de potentiële klanten te bewerken met een marketing push-strategie, waarin de prospect wordt ‘gepushed’ om de dienst aan te schaffen. Dit is niet de manier waarop Emprove wenst te werken en dit is niet de manier waarop succesvol een goede relatie wordt opgebouwd in de zakelijke dienstverlening.
‘Educatie-marketing’ heeft vele voordelen, waaronder het opbouwen van ‘credibility’ in de markt en het opbouwen van autoriteit. Doordat nog zeer weinig bedrijven (in Nederland) deze techniek toepassen, ontstaat er bovendien een sterk concurrentieel voordeel voor Emprove.
De ‘educatie-visie’ sluit ook zeer goed aan bij de drijfveren van de partners.
Voor de implementatie is de pragmatische KANS- tactiek opgesteld. De markt wordt bewerkt via een Keep-in-Touch aanpak, het kiezen en bewerken van Ambassadeurs, door veel aandacht te besteden aan Netwerken en door het organiseren van Seminars. Vooral uit de seminars moeten veel hoogwaardige klanten komen.
De acties zijn samengevat in een KANS-activiteiten schema.


Emprove Conclusies :
• Emprove gaat zich vanaf nu ontwikkelen naar een Advies bureau (Consulting Organisatie) op hoger niveau
• Emprove gaat zich meer positioneren als ‘bedrijfsdokter/ verandermanagement’
• Dat betekent dat de rol als ‘certificaten-leverancier’ wordt losgelaten
• Emprove gaat het vermogen van klanten ontwikkelen om te verbeteren
• Emprove wordt daadwerkelijk: “empowering to improve people & organization”, i.p.v. het gegeven dat Emprove nu zelf de ‘tool’ is voor verbetering van de organisatie vd klant
• Dit betekent dat er meer gewerkt zal worden aan de ‘personal branding’ van de Emprove consultants
• Er zal gewerkt worden aan een andere groeistrategie
• Er zal een veel duidelijkere focus zijn op de (organisatie) doelstellingen van de klant (performance); hoe beter die in kaart zijn gebracht, hoe beter de oplossing aangegeven kan worden


Klant 10: Kragtwijk Catering: Kragtwijk New Business Verkoop Plan

Klant 11: Nespresso: Project netwerkmarketing-verkopen
Opzetten netwerkmarketingsysteem. 5 kleine dealers zorgen voor het verkopen van Nespresso-systemen in hun eigen regio. Aansturen van deze 5 dealers en linking pin richting Nespresso directie.

Klant 12: Open Circles: Marketing Strategy & Communication Action Plan
In mei 2005 is onderzocht wat de ervaringen/gevoelens zijn mbt persoonlijke ontwikkeling i.h.a..
OC statement: Empowering people for a better world
Mensen kracht geven door verbeteren van communicatieve vaardigheden, verdieping in relaties en vergroten van zelfvertrouwen en creativiteit
Core Solution (‘create your own edge’): Open Circles zorgt ervoor dat je beter gaat functioneren, zowel in je privé- als in je zakelijke omgeving.
“Ontwikkel uzelf als een sterk A-merk” “Ontsluiten van onbenut potentieel”
Resultaat: klant heeft duizenden mensen bediend en is nu miljonair

Klant 13 NPCF: Plan van aanpak m.b.t. het verstevigen/ uitbreiden van de samenwerking met:
1) De vakbonden (FNV, de CNV, de Unie)
2) Zorgaanbieders (V&VN, KNGF, Huisartsen)
3) Werkgevers (via FME-CWM)

Het gaat om het bestendigen van de relatie en het verdiepen ervan.
Doel/resultaat: Bekendheid van meldpunt Consument & Zorg is zoals gewenst vergroot

Klant 14: Kunsthal Zero prospectus maken Geïnspireerd beleggen in een Amsterdams pand waar kunst en cultuur bijeenkomt en beleefd wordt”

Klant 15: Batavus Middle Management Opleiding

Klant 16: Yokogawa Middle Management Opleiding

Klant 17: Gemeente Apeldoorn Afdeling Handhaving Interne en Externe Communicatietraject verbeteren

Klant 18: Defensie Pijpleidingen NL: Klantgerichtheid traject

Klant 19: voor FCIB Internationale Vereniging van Credit Managers een Communicatietraject verzorgen (Brussel, Boedapest, Leicester, Rome)

Klant 20: Project Zorgcongres organiseren

Opleiding interimmanager

VWO Atheneum te Haarlem (1980 - 1986)
WO: Bedrijfskundige economie VU A'dam (1986 - 1992)

NIMA A
NIMA B
NIMA Direct Marketing A
NIMA Direct Marketing B

Ashridge College Internet Marketing (2001)
DISC/ Management Drives
How to Handle Difficult People

Autodidact m.b.t. 'Influencing' en Projectmanagement

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Doelgericht, planmatig, analytisch sterk - fact-based, luister-vaardig, politiek, capabel in het samenwerken met andere karakters, besluitvaardig, sterk overtuigend, doelen en deadlines moeten gehaald

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits, Spaans (basis)

 beschikbaar?